18 april 2010

Lägesstatus

Idag har det varit en underbar april söndag. Jag kan inte förneka att jag helst skulle ha velat ligga i hängmattan idag men en bra bok. Det var en perfekt dag för det, solen sken från en klarblå himmel, fåglarna kvittrade, bin och humlor surrade, göken gol i fjärran och det var +20 -22 grader i skuggan. Som en svensk sommardag. Men är man arbetsledare så är man så det var bara att dra på sig arbetskläderna efter frukost och gå ut och jobba.
Nu kan jag inte förneka att det var bra väder för att jobba också, kanske lite för varmt en stund bakom ladan när solen låg på.
Men vi hann med mycket idag och avslutade flera av våra projekt, bl a bokhyllan och Peter var klar med de flesta av fönsterluckorna. Dessutom fick vi upp den första stolpen av 4 till taket och de stolpfötterna till de tre andra. Det känns bra. Så bra att vi kände för att ta en aperitif ute innan vi gick in och gjorde middag.


2 kommentarer:

  1. Ja,ja jag säjer då det! jag längtar tillbaka... Läser detta några dagar senare (på onsdagen) och härhemma i Svedala har det snöat, inte mycket men ändå, man orkar liksom inte riktigt inte med det, särskilt inte som man precis varit nere och njutit lite hos er. Försöker få Janne intresserad av massage och tänkte att jag skulle gå en repetitionskurs hos Lotta men han ställer sig helt kallsinnig till det, vi får se, jag jobbar på det! Kram Åsa!

    SvaraRadera
  2. Lycka till med övertalningen. Ni är alltid välkomna med och utan massage. Vi kommer att besöka Sverige mellan den 30 maj och den 7 juni.
    Det skulle vara trevligt om vi kunde träffas då.

    Kramar

    Eva-Lotta & Peter

    SvaraRadera

Det är alltid trevligt med lite respons. Så skriv gärna några rader.