31 maj 2011

Dagen K


Jag har länge velat våga mig på att
göra egen korv och idag bestämde jag mig äntligen för att det var dags.

Vi började med att mala 1200 g lammkött och 800 g oxkött.



Sedan blandade vi köttfärsen med kryddor.



Egentligen är det inte så svårt att göra egen korv, men det var ett moment som jag oroade mig för, och det med rätta.





I den blå skålen sköljer jag fjälstren som vi stoppade med korv massan.








Och det var den trixiga biten.
Men efter några väldigt missformade små korvar och lite trasigt fjälster så hittade vi en metod som gav oss några rätt hyfsade exemplar i alla fall.












Och så här blev vår middag:
Grillad merguez med potatis och
gräddfilsås och en rostad paprika- sallad med ruccola. Mums, smaken var det inget fel på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det är alltid trevligt med lite respons. Så skriv gärna några rader.