21 september 2011

Ogräsrensning och skörd

Idag har jag haft förmånen att vara ute i det underbara sensommarvädret och rensat ogräs i våra grönsaksland.

Nej jag är inte ironisk, ni som känner mig
vet att det inte är en arbetsuppgift
som jag gärna gör.


Men idag kändes det som en förmån att få vara ute och jobba. Solen sken från en klarblå himmel, ingen vind, humlor som surrade och fåglar som kvittrade. Ljuvligt, trots att jag fick värk i både ben och rygg. Peter jobbade inne med att måla i vår nya gästrum, jag hade det mycket bättre.

Dessutom känner jag mig nu väldigt nöjd och tillfreds med mitt jobb, även om det säkert inte var sista gången i år som jag rensade bort ogräs, det växer som, ja som ogräs.


Jag klippte ner hallonhäcken också men inte allt eftersom det fanns massor av nya kart, så om det vackra vädret fortsätter kan vi plocka hallon igen om någon vecka.





Sedan var det dags att skörda lite också. Mangold, spansk peppar och paprika. Och valnötter, de faller ner i drivor just nu. Detta är bara en bråkdel, det finns mer att hämta på våra 3 träd.



Vi är priviligerade som kan bo som vi gör. Vi njuter just nu av det härliga sensommarvädret. Även om sommaren inte har varit den bästa, har det trots allt varit sommar, känns det som sedan början av april. Det är inte illa. Men jag föredrar nog att den fortsätter ett tag till.



I år har vi försökt oss på att odla meloner, detta är den största av de 4 vi har fått. Snart dags för skörd den också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det är alltid trevligt med lite respons. Så skriv gärna några rader.