13 juni 2013

Lite lätt lomhörda....


blev vi i går kväll för vi var på konsert. Totos 35-års jubileums turne som i går kväll gästade Tours, som ligger 1 timme norr om oss.
Vi åkte upp till Tours redan på förmiddagen och anlände lagom för att äta lunch i gamla Tours. Vi hade tagit med oss cyklarna för, som jag skrivit i ett tidigare inlägg, så är Tours en utmärkt cykelstad.

Dessutom hade vi tur med vädret, knappt något regn, bara lite stänk, och till kvällen riktigt fint väder.
Vi passade på att vandra/cykla runt lite i stan. Dessutom hade vi bokat in oss på ett hotell eftersom vi inte ville sitta och köra hem mitt i natten.

Dessvärre har vi inga bilder från gårdagskvällen eftersom jag drabbades av ett tillfälligt hjärnsläpp. För det första hade jag glömt laddaren till telefonen så på eftermiddagen stängde jag av den för att spara batteri. Men när jag sedan skulle sätta igång den igen så kom jag inte ihåg koden. Nåja, tant pis=synd.


Vi får nöja oss med bild på biljetterna. Konserten var jättebra, duktiga musiker som verkade gilla att uppträda och publiken var som ofta här i Frankrike väldigt engagerad och med på noterna.
Det var många gitarrsolon - Steve Lukather och även pianosolon av David Paich.

När de spelad Africa visste jublet inga gränser. Det var en magisk kväll. När vi cyklade tillbaka till hotellet i den ljumma (faktiskt var den det) kvällen så var det med ett leende på läpparna.

Men idag har vädret inte varit kul, dagsregn! Trist, trist.

Vi åkte till IKEA och åt frukost, om man nu kan kalla den det.

Det första vi såg när vi kom till IKEA:s restaurang var vin upphällt i glas!!


Mest sötsaker på det frukostbordet. För det facila priset av 1€ får man en varm dryck, ett croissent och ett glas juice (som mer smakade som saft)


 Vi köpte till var sitt bröd och en liten ask marmelad, frukost för 2 personer för 3,10€. Ja vi blev inte helt nöjda men det var ok, för en gångs skull.

Nu har vi bunkrat sill, hårt bröd och kaviar så vi klarar midsommaren..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det är alltid trevligt med lite respons. Så skriv gärna några rader.