09 december 2013

Nyheter hemifrån


Det har grävts i La Chapelle Moulière i sommar. Det har tidvis varit nästan kaos i vår lilla by.

Just vår gatan Rue de la Mairie har dock inte blivit uppgrävd, det har känts skönt, men det har ibland varit nästan autoroute utanför vårt hus när andra gator har varit avspärrade.

Men precis innan jag skulle lämna byn för att åka till Sverige fick jag ett meddelande i brevlådan att gatan skulle asfalteras om. Det var ju en bra ide tyckte jag eftersom den har varit lite som ett lappverk och nivåskillnad upp till vår garageinfart som var i största laget.


Eftersom jag är en ganska nyfiken av mig så bad jag våra grannar Sophie och Arnaud att skicka bilder när det var klart. Och nu har de gjort det sent omsider efter att de har haft lite datakrångel.

På bilden ovan syns vår gata från Rue de l'Eglise. Med en fåra i mitten av gatan för regnvatten.


Och här ser man tydligt att gatunivån har blivit höjd och nu är det ingen nivåskillnad längre när vi ska köra in på tomten. Det är jättebra. 

1 kommentar:

Det är alltid trevligt med lite respons. Så skriv gärna några rader.