09 mars 2010

I en annan del av Frankrike

Vad vore livet utan semester? Nu har vi förflyttat oss till en annan del utav Frankrike. Vi kom hit i lördags kväll. Vi bor i en liten alp-by som heter Les Contamines-Montjoi.
Vi hyr en liten lägenhet mitt i byn. Under söndagen utforskade vi området. Det tar bara ca 40 minuter att köra till Chamonix. Och det är inte långt varken till Schweiz eller Italien.
På måndagen hade vi underbart väder. Ett par minusgrader, strålande sol från en klarblå himmel. Vi köpte liftkort och åkte upp med liften som går ifrån byn och sedan åkte vi hela dagen i det lift-systemet. Vi stannade på ett ställe och åt vår medhavda matsäck. Det var fantastiskt.
Idag är Peter uppe på Mont Blanc med en grupp och en guide och skall åka off-pist. Jag håller mig nere i Chamonix och skall istället utforska shoppingen.

2 kommentarer:

  1. NI är verkligen ett föredöme för oss trista svenskar som bara rullar på i våra invanda hjulspår. Nej ut och njut lite av livet, jag skall försöka bättra mig på den punkten. Längtar efter at träffa er i påsk, vi planerar som bara den Janne och jag, vi kommer förresten att behöva en veterinärkontakt under vår vistelse hos er, men det kanske vi kan fixa när vi kommer hem. Om ni nu tänker jobba något mer i år... Kram Åsa1

    SvaraRadera
  2. jo då, det kommer att bli mycket jobb resten av året det är därför som vi måste passa på att ta ledigt nu så vi har krafter kvar till att jobba
    jag kollar med en lämplig veterinär

    SvaraRadera

Det är alltid trevligt med lite respons. Så skriv gärna några rader.