03 oktober 2009

En solig lördag i oktober


Hösten är här men fortfarande har vi varmt och soligt på dagarna. Ibland är det dimmiga mornar och i skuggan så känns det nu lite svalare än förrut men idag så segade sig temperaturen i alla fall upp till 20 grader i skuggan.

Så vad gör man då en solig lördag i oktober på La Pomme d'Or. Peter har hela dagen jobbat med grinden, slipat bort rost och börjat att måla. Nu kommer vi att få en svart grind. Jag vet inte än om jag tycker om det, Peter tycker att det är snyggare nu.
Jag har börjat att jobba lite (kommer mer om det senare) och åkte till Chauvigny 20 i 10. Jag kom hem igen strax efter 14 och då fikade vi i solen mmm vad skönt.

Sedan vattnade jag alla krukor och därefter tog jag alla tomflaskor till glas igloon som är borta vid skolan. Det blev två vändor med skottkärran. Tur att det inte är vi själva som har druckit allt då kanske vi skulle börja tänka på levern!
Efter att ha tvättat av soptunnorna och sopat runt dem tog jag det lugnt en stund innan det var dax att värma lite middag.
Nu är det strax dax att åka och göra kvällpasset i Chauvigny. I kväll så jobbar jag mellan 20.30 - 23.00. Så snart är det "dans la plonge" igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det är alltid trevligt med lite respons. Så skriv gärna några rader.