29 maj 2012

Lundi de Pentecôte

Annandag Pingst är fortfarande en heldag här i Frankrike, inte för att jag vet vad folk gör en dags som den, förutom att umgås med familjen antar jag. Gårdagen var i alla fall mycket lugnare än dagen tidigare vilket kändes skönt. Peter hade bespetsats sig på ett besök i Vouvray och Troglovinum en vinmässa inne i grottor i berget. Vi besökte den förra året och det är väldigt trevligt men jag hade andra planer.


Eftersom vädret var så fint kändes det skönt att få vara ute tyckte jag och inte sitta flera timmar i en bil och sedan vara inne i grottor!! Som ni ser så vann jag, får nog kompensera Peter en annan dag. Så det blev rengöring av poolen, gräsklippning, ogräsrensning och färdigställande av planket utanför Stallet. 


Ogräsrensning tillhör ju en av mina allra mest älskade sysselsättningar (haha) men igår så gick det rätt bra, det gäller bara att ha rätt inställning tror jag.

 









Planket gick fort och lätt att skruva upp eftersom Peter hade förberett och laserat alla plankor redan i söndags. Sedan fick han problem med gräsklipparen, Peter och maskiner har inget bra förhållande. Men det gick att lösa, vi har ju traktorn borta vid Prästhuset så med hjälp av den så blev våra gräsmattor välklippta igen.


Föresten så här fint blev mitt rabarberblad i betong. Nu kliar det i fingrarna att göra mer i betong men nu är mitt problem att hitta finbetong. Det verkar inte finnas där jag har letat. Jag köpte en säck betong men den hade för stora stenar i så jag fick sitta och sila bort dem. Tidsödande och inte så kul. Men jag får fortsätta och leta.

En sista bild från gårdagen, just nu njuter vi för fullt av vår trädgård, det är frodigt och fint och det blommar. Det är så härligt, vilket vi nog kan tacka allt regnande för. Men nu hoppas vi på en solig och varm sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det är alltid trevligt med lite respons. Så skriv gärna några rader.